1401/7/24 یکشنبهدرباره دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب
درباره دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب
اسلاید 5

.

دانشگاه پیام‌نور، دانشگاهی است با هویت ایرانی - اسلامی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد. یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه‌ها در کشور مراکز و واحدهای تحت‌پوشش دانشگاه پیام ‌نور هستند که تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان تحصیل در دانشگاه ها را پوشش می‌دهند. دانشگاه پیام نور مرکز تهران با اندیشه آموزش عالی برای همه سطوح جامعه از سال 1367 با 5 رشته در مقطع کارشناسی تاسیس شد. با گذشت زمان و افزایش تعداد دانشجو و عناوین رشته این مرکز در سال 1389 به چهار مرکز تخصصی در جهات جغرافیایی (جنوب، شمال، غرب و شرق) تفکیک شد و رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب متمرکز شد. در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب 7000 نفر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  مشغول به تحصیل می باشند. در واقع با در نظر گرفتن متغیرهایی چون سابقه و قدمت، تدریس استادان توانا و بلند مرتبه، کثرت دانشجو، استادان و کارکنان، ارزش مدرک تحصیلی در کشور و خارج آن، داشتن کتابخانه و آزمایشگاه های مجهز، تعداد رشته، واقع شدن در مرکز شهر ... که از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه هستند، دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی پیام نور از اعتبار و جایگاهی علمی خاصی برخوردار است.

اهداف دانشگاه پیام‌نور مرکز تهران جنوب
 
*    توسعه و تعمیق آگاهی دینی، تبیین و استقرار ارزشهای ایرانی- اسلامی در راستای آراسته شدن دانشگاهیان به فضایل اخلاقی.
*     توسعه و تعمیق فرهنگ علم‌گرایی، روحیه خودباوری علمی و بینش سیاسی  اجتماعی دانشگاهیان.
*   فراهم آوردن امکان برخورداری از آموزش استاندارد و یکسان صرفنظر از محل زندگی و کار دانشجویان مبتنی بر روش‌ها و منابع جدید اطلاعاتی.
*      توسعه کمی و کیفی زیرساخت های آموزشی و پژوهشی همسو با ارتقاء سطح کمی و کیفی نظام های اداری و منابع انسانی و اداری و علمی دانشگاه از طریق فرآیندهای مبتنی بر تفکر ساخت یافته و بهره گیری از فناوری های روز دنیا  و در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی نظام.
*   توسعه زیرساخت‌ها و کارآمدسازی نظام‌های اداری دانشگاه از طریق فرآیندهای مبتنی بر تفکر ساخت یافته و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا.
دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب در گروه های آموزشی (علوم تربیتی، زبان شناسی و زبانهای خارجه، ادبیات فارسی، جغرافیا، روان شناسی، الهیات (فقه و مبانی حقوق اسلامی، ادیان و عرفان، نهج البلاغه، علوم قرآن و حدیث، فقه و کلام اسلامی)، حقوق، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، زبان و ادبیات عرب، آموزش محیط زیست، علم اطلاعات و دانش نشاسی) در 3 مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. تعداد فارغ التحصیلان این مرکز تنها در یک سال گذشته 1990 نفر می باشد. این مرکز دارای 81  نفر عضو علمی در رشته های مختلف می باشد.

نگاهی به رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب
(دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی )
 
                                                                مقطع دکتری                                                            
فلسفه تعلیم و تربیت ، تعلیم و تربیت اسلامی
فلسفه تعلیم و تربیت
زبان و ادبیات فارسی
فلسفه تعلیم و تربیت ، تعلیم و تربیت اسلامی
الهیات و معارف اسلامی- فلسفه و کلام اسلامی
الهیات و معارف اسلامی- فقه و مبانی حقوق اسلامی
علوم و معارف نهج البلاغه
علوم قرآن و حدیث
مدرسی معارف اسلامی  مبانی نظری اسلام
آموزش محیط زیست
                                                              مقطع کارشناسی ارشد                                                   
الهیات و معارف اسلامی  فلسفه و کلام اسلامی
الهیات و معارف اسلامی  علوم قرآن و حدیث
نهج البلاغه (اصول دین و معارف علوی)
الهیات و معارف اسلامی- فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی (گرایش فلسفه اسلامی)
فلسفه دین
اخلاق کاربردی
اخلاق (فلسفه اخلاق)
اخلاق (اخلاق اسلامی)
تاریخ تشیع
تاریخ  تاریخ ایران اسلامی
تاریخ  تاریخ اسلام
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی- مدیریت توسعه پایدار روستایی
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی- برنامه ریزی کالبدی
جغرافیا و برنامه ریزی شهری  آمایش شهری
جغرافیا و برنام ریزی شهری- محیط زیست شهری
جغرافیا و برنام ریزی شهری
رفتار حرکتی-رشد حرکتی
تربیت بدنی و علوم ورزشی
مدیریت ورزشی  مدیریت بازاریابی در ورزش
مدیریت ورزشی  مدیریت اوقات فراغت ورزشهای تفریحی
مدیریت ورزشی- مدیریت راهبردی در سازمانهای ورزشی
آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی  حرکات اصلاحی
تربیت بدنی و علوم ورزشی (مدیریت ورزشی)
حقوق بین الملل
حقوق جزا و جرم شناسی
حقوق خصوصی
روانشناسی تربیتی
روانشناسی بالینی
روانشناسی عمومی
آموزش زبان انگلیسی
زبان شناسی همگانی
آموزش زبان فارسی
زبان و ادبیات فارسی
زبان و ادبیات فارسی- ادبیات کودک و نوجوان
زبان و ادبیات عربی
برنامه ریزی درسی
تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعلیم و تربیت اسلامی
مدیریت آموزشی
آموزش محیط زیست
محیط زیست گرایش محیط زیست
                                                                مقطع کارشناسی                                                         
علوم قرآن و حدیث
الهیات و معارف اسلامی- ادیان و عرفان
فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه و کلام اسلامی
تاریخ و تمدن ملل اسلامی
علوم ورزشی
تربیت بدنی و علوم ورزشی (خواهران)
تربیت بدنی و علوم ورزشی (برادران)
علوم ورزشی گرایش علوم زیستی ورزش
علوم ورزشی گرایش علوم انسانی ورزش
حقوق
تاریخ













































































 
 

معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات



این دانشگاه در جهت نیل به اهداف آموزشی و پژوهشی با بهره گیری از امکاناتی چون : سایت رایانه (11 سایت مجهز به 320 دستگاه رایانه) ، کتابخانه ای با 58500 عنوان کتاب فارسی و لاتین - 5833 جلد پایان نامه و 1184 عنوان طرح پژوهشی، 112000 عنوان  E-Book، سالن شورا، سالن همایش شهید عضدی، سالن تربیت بدنی، دفتر کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست، 3 واحد آزمایشگاه تخصصی (روانشاسی، تربیت بدنی و جغرافیا) با آخرین دستگاه های روز دنیا ، مرکز رشد و کارآفرینی و دفتر آموزش های آزاد و نیز مرکز خدمات روانشناسی مشاوره نور وابسته به مرکز  تهران جنوب را تاسیس و تجهیز نموده است که ضمن انجام فعالیت های علمی،پژوهشی و تحقیقاتی در راستای ایجاد و گسترش دانش نوین در زمینه های روانشناسی، تربیت بدنی و کارتوگرافی و نقشه برداری و ... قصد دارد با برقراری ارتباط میان گروه های تخصصی موجود و پژوهشگران گام های موثری در جهت کار بست یافته های علمی در جامعه بردارد.
آزمایشگاه روانشناسی بخش های زیر را شامل می شود: آزمایشگاه روان سنجی، آزمایشگاه نوروسایکولوژی، آزمایشگاه رفتاری، آزمایشگاه عصب روانشناختی و اتاق درمان
آزمایشگاه تربیت بدنی بخش های زیر را در بر می گیرد: حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی، بیوشیمی و فیزیولوژی ورزشی، بیومکانیک ورزشی و کنترل حرکتی 
آزمایشگاه جغرافیا شامل بخش‌های کارتوگرافی و نقشه برداری با تجهیزاتی شامل دوربینهای نیوو، تئودولیت، توتالاستیشن و ... می باشد.

مرکز خدمات روانشناسی مشاوره نور وابسته به مرکز تهران جنوب خدماتی همچون مشاوره تحصیلی، مشاوره فردی، استعدادیابی، زوج درمانی، اضطراب و استرس، خانواده درمانی، کیلینیک بازی درمانی، بیوفیدبک، روانسنجی و برگزاری دوره‌های کارورزی و کارگاه های آموزشی ارئه خدمات می دهد.
مرکز رشد و کارآفرینی و دفتر آموزش های آزاد: این مراکز فعالیت اجرایی خود را در جهت نیل به اهدافی چون توسعه و رشد اقتصادی دانش محور و ایجاد بستری مناسب برای صاحبان ایده، مخترعین و مبتکرین و درآمدزایی در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری مبتنی بر علم روز و فنآوری آغاز نموه است. در همین راستا نشست‌های تخصصی، دوره ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه علمی، پژوهشی، کارآفرینی، ایده پردازی، کسب و کار، مهارت‌افزایی ویژه بازار کار و ... را برگزار می نماید.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ